אתה עובר כל גבול

אתה עובר כל גבול!

כמה פעמים שמענו את עצמנו, אומרים את המשפט הזה?
כל הורה מבין את חשיבותם של הגבולות בחיי ילדינו, אז למה כל כך קשה לנו להציב אותם?
פעמים רבות  אנו מקשרים בין גבולות לכעס/ מריבות/ עונשים - ומה בסך הכל אנו רוצים?
להיות הורים טובים ושהילדים יאהבו אותנו וכמה שפחות להכעיס או חלילה לתסכל אותם.

להורים כיום יש מעט זמן פנוי עם ילדיהם. עובדה זו מביאה הורים רבים להחלטה, שכדאי מאוד בזמן זה להימנע מעימותים. אמירת לא לילד יוצרת קונפליקט גם עם הילד וגם עם החלק בתוכנו שרוצה לתת ללא גבול –"להיות הורה טוב" וכאן מתחילות ה"צרות".

כשהילד שלנו רוצה משהו, בשבילו זה "הדבר הכי חשוב בעולם". הוא יעשה הכל על מנת להשיג את מבוקשו... אין חוקים, אין כללים, אין רחמים...
כדי לעמוד מולו בצורה ברורה ונחושה, אנו צריכים להיות מאוד מגובשים וברורים בעמדות שלנו.
אם אנחנו לא בטוחים בגישה שלנו, לא נצליח לעמוד בפני הילד, בוודאי שלא בעקביות ולאורך זמן.
הידיעה שגבולות הם מרכיב חשוב והכרחי להתפתחות בריאה של ילדינו,היא זו שצריכה להנחות אותנו.
כאשר ילד מרגיש שיש לו זוג הורים שיודע מה טוב בשבילו, הורים שיכולים להראות לו את הדרך, שיודעים מה מותר ומה אסור, הוא חש מוגן ובטוח – יש על מי לסמוך.
במקרים שבהם הורים נכנעים בכל פעם לבכי או למחאה אחרת של ילדם, הילד אולי משיג את מבוקשו, אך נותר מבולבל וחסר ביטחון לנוכח הכוח שיש לו מול הוריו – מי ישמור עלי???

אז מה עושים?

ראשית עלינו להגדיר את הגבולות לעצמנו (ההורים) ולהאמין בחשיבותם.
במשפחות שונות יבחרו הורים גבולות שונים ואין אמת אחת. הבחירות שלנו יהיו  מושפעות מאמונות וערכים איתם אנו חיים וכמובן החינוך אותו קבלנו.
אני מזמינה אתכם לעצור ולשאול מה באמת חשוב לכם? מתי לומר כן/לא ולמה? כאשר אתם חושבים על נושא כלשהו חישבו למי הגבול נחוץ? וכמובן מה הרציונל העומד מאחוריו. הבנת  הסיבה והתוצאה העומדות מאחורי הגבול, תסייע לכם לשמור עליו ולהיות עקביים. עליכם להשמיע קול ברור ועקבי מול הילדים ובנוסף להסביר לילד את הגבול, ההסבר נותן לילד תחושת הבנה לגבי העולם.
אם תאמינו בגבול ובנחיצותו ושרק כך צריך להיות, המסר יעבור.

אורית.